שלושה סוגי צילינדרים של חברת רב בריח

כאשר נרצה להתקין או להחליף צילינדר וננסה לברר מה המחיר של החלפת צילינדר, התשובה שנקבל בדרך כלל היא שתלוי באיזה צילינדר תבחר. יש יקרים יותר ויש זולים יותר. ואפילו אם מדובר בצילינדרים של חברה אחת עדיין קיימים מספר מחירים שונים עבור הצילינדרים השונים.

במאמר זה ננסה לעמוד על ההבדלים הקיימים בין הצילינדרים השונים של חברת רב בריח. נבין את היתרונות של כל צילינדר. בצורה כזו אולי יהיה לנו קל יותר לבחור בצילינדר המתאים לנו ביותר.

חברת רב בריח משווקת שלושה צילינדרים:

הראשון – הזול ביותר – נקרא דינמיק. המחיר שלו ינוע בין 300 שח ל-350 שח כולל התקנה וחלקים.

זהו הצילינדר הפשוט ביותר, יש בו שבעה פינים בטור.  אין לצילינדר זה הגנה נגד קידוחים. והפינים שלו מורכבים כל אחד מפין אחד. (בניגוד לפינים של הצילינדר הבא שנדבר עליו).

הצלינדר השני- נקרא דינמיק פלוס. המחיר שלו ינוע בין 350 ל-400 שח כולל התקנה וחלקים.

בצילינדר זה קיימים שני יתרונות על פני הצילינדר הקודם:

היתרון הראשון הוא שבתוך הצילינדר לפני הפינים הפעילים (אלה שזזים בזמן הכנסת המפתח לצילינדר) קיים פין סטטי שעשוי ממתכת קשה במיוחד. התפקיד שלו הוא הגנה מפני קידוח. במידה ומישהו ינסה לקדוח את הצילינדר הזה עם מקדח מתכת רגיל, המקדח שלו ייהרס ולא יחדור את הצילינדר. כדי להצליח לקדוח את הצילינדר הזה צריך להשתמש במקדח מיוחד ממתכת קשה במיוחד.

היתרון השני הוא שקיימים עשרה פינים בצילינדר, שהם למעשה חמישה פינים משולבים: גליל וליבה. כלומר כל פין מהחמישה מורכב מפין היקפי ובתוכו פין ליבה. לא נכנס להסברים מיותרים ורק נגיד שהמבנה הזה של הפין מקשה על פריצות שקטות, כדוגמת אלה שרואים בסרטים שאנשים באים עם כלי דגדוג דמויי פינצטה ומצליחים בשקט ועדינות לפתוח את המנעול. לכן אפשר לומר שבצילינדר זה קיימת גם הגנה מפני פריצה שקטה. גם אם ההגנה אינה מלאה, היא מקשה על הפריצה השקטה.

הצילינדר השלישי- נקרא לוקסיס. המחיר שלו נע בין 400-550 שח כולל חלקים והתקנה.  גם הוא מכיל הגנה נגד קידוח ופינים משולבים. אבל היתרון הנוסף שלו הוא שהוא מגיע עם כרטיס שכפול. כרטיס השכפול מאפשר רק למי שמחזיק בו לשכפל את המפתח. לכן, בניגוד לצילינדרים הקודמים שבהם אם מישהו צילם את המפתח שלכם הוא יכול לשכפל מתוך התמונה מפתח נוסף, בצילינדר לוקסיס המצב הזה לא קיים ולא ניתן לשכפל מתוך תמונה מפתח.

אין באמור המלצה לקנות צילינדר מסוג זה או אחר. המאמר רק נותן תיאור של ההבדלים העקרוניים בין הצילינדרים השונים. ואיש איש יבחר לפי שיקול דעתו במה שמתאים לו. בהצלחה.

מנעולן בירושלים – 025609423 – התקשר עכשיו וקבל שירות