איך לפרמט מחשב

מדריך פרמוט מחשב ביתי

לעיתים תקלות מחשב עלולות להיות מסובכות או בלתי ניתנות לתיקון, זה ממש לא אומר שבמקרים מהסוג הזה אנו צריכים לרכוש מחשב חדש, כמובן שישנו פתרון והוא מחיקת המערכת והתקנה מחדש.

בדף זה אכוון אתכם ואסביר עד כמה שניתן כיצד תוכלו לפרמט את המחשב האישי שלכם אך חשוב לציין כי מומלץ מאד שפעולה זו תתבצע על ידי טכנאי מוסמך ומקצועי!

אז איך נפרמט את המחשב שלנו לבד?

שלב ראשון

נסו לגבות את כל הנתונים שקיימים אצלכם במחשב, אם המחשב קרס לגמרי ופעולה זו לא מתאפשרת אז אין ברירה וכל שנותר הוא להשלים עם האבדן.

במקרים שיש אפשרות גיבוי בצעו זאת באופן מיידי, גבו את כל הנתונים, פעולה זו מומלצת לעיתים קרובות גם אם לא נתקלתם בתקלות מיוחדות.

שלב שני

וודאו שיש ברשותכם את דיסק מערכת ההפעלה המלא, דיסק מערכת ההפעלה מכיל בתוכו את כל הקבצים והנתונים המתאימים בכדי להפעיל את מחשבכם מחדש.

בנוסף וודאו כי יש ברשותכם דיסק המכיל את הדרייברים השונים שלהם תזדקקו לאחר התקנת מערכת ההפעלה.

ישנן מערכות הפעלה המזהות באופן אוטומטי את ההתקנים שקיימים במחשב אך ישנם התקנים שאינם מזוהים על ידי מערכות הפעלה ולכן יש צורך בהתקנה ידנית מתוך דיסק.

שלב שלישי

זהו שלב שדורש ידע, אדם שלא ידע לבצע את מה שאסביר כאן לא יבצע פירמוט מחשב לבדו, בשלב זה יש צורך להיכנס להגדרות ההפעלה של המחשב ולגרום למחשב להפעיל את כונן הדיסקים בהפעלה הראשונית של המחשב, לא ניתן להסביר באופן מדויק כיצד לבצע זאת מכיוון שבכל מחשב הדרך להגיע להגדרות אלה שונה. ( מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום )

באופן כללי המטרה היא לגרום למחשב להפעיל את כונן הדיסקים ראשון בעת ההפעלה וכך בעצם הוא יתחיל לקרוא ולהעתיק את הנתונים מדיסק מערכת ההפעלה שברשותכם.

ברגע שביצעתם את כל הפעולות לפי הסדר המחשב אמור לקרוא את הדיסק של מערכת ההפעלה ומשם הדרך הופכת ליותר קלה, אמורים להיות רשומים לכם במסך כל הפעולות אותם מבצע המחשב, קצב התקדמות וכד'…

זמן התקנת מערכת ההפעלה שונה בין מחשבים, יכול להיות מצב שבמחשב אחד ההתקנה תארך חצי שעה ובמחשב אחר שעה, הכל תלוי בחומרת המחשב.

בתום ההתקנה תקבלו הודעה שהמחשב ביצע התקנה מוצלחת של המערכת, המחשב יבצע כיבוי והדלקה מחדש וזהו, המחשב שלכם הותקן מחדש.

שלב רביעי

בשלב זה יש צורך בדיסק הדרייברים, לאחר התקנת מחשב מחדש לא יפעלו כל ההתקנים ולכל התקן יש צורך בהתקנת דרייבר מתאים בכדי לאפשר פעולה תקינה.

במידה ואין ברשותכם דיסק מתאים העבודה תהיה מעט יותר מסובכת, תצטרכו לחפש את הדרייברים ברשת האינטרנט.

כל דרייבר ניתן למצוא ברשת, אתם אמורים פשוט לדעת איזה סוג ודגם התקן קיים אצלכם במחשב וכך תוכלו למצוא את הדרייבר בזריזות.

מומלץ מאד להתקין תוכנת הגנה מפני ווירוסים ומזיקים אחרים מיד לאחר שסיימתם להתקין את מערכת ההפעלה ורצוי מאד לפני שימוש ראשוני ברשת האינטרנט!

אולי יעניין אותך