עו"ד דיני עבודה בחיפה והקריות

אחד הנושאים הבולטים ביותר בעולם המשפט הוא דיני עבודה. אומנם דיני עבודה מוגדרים באופן דו צדדי, כלומר הקשר שבין עובד למעסיק ובין מעסיק לעובד, אך כידוע מרבית המקרים שמגיעים לבית דין לענייני עבודה קשורים ליחס שנותנים מעסיקים לעובדים ובמילים אחרות ליחס השלילי שהעובדים מקבלים ולפיכך עליהם לפנות לבית דין לענייני עבודה.

פנייה לבית דין לענייני עבודה נעשית בדרך כלל כאשר העובד כבר איננו נמצא בקשר של עובד-מעסיק במקום העבודה שלו, למרות שבלא מעט מקרים מדובר גם על עובדים שעדיין מועסקים על ידי אותו מעסיק ובכל זאת מחליטים לפנות לבית דין ומגישים נגדו תביעה, ועל פי חוק זה מותר וסביר.

כשאנחנו מחליטים להגיש תביעה לבית דין לענייני עבודה, רצוי מאוד שנשכור עו"ד דיני עבודה ולא משנה אם מדובר בעורך דין דיני עבודה באזור חיפה והקריות או ת"א או כל מקום אחר, אך עלינו לקחת בחשבון שהתביעה תידון אך ורק באזור אליו שייך העסק, כלומר אם העסק שייך למחוז חיפה אז התביעה תידון באזור זה ועל כן עלינו להעסיק במקרה זה עו"ד דיני עבודה חיפה.

מתי אנחנו נגיש תביעה שקשורה לדיני עבודה? אפשר לחלק את הנושא למספר רבדים:

הרובד הראשון והמוכר ביותר הוא כשיש בעיות לגבי תשלום המשכורת או תנאים סוציאליים שונים.

למשל במקרים של הלנת שכר, אי תשלום שעות נוספות, אי תשלום ימי מחלה או דמי הבראה, אי תשלום ימי חופשה, אי העברת כספים לקרן פנסיה ועוד.

הרבה מעסיקים, לצערנו, מנצלים את העובדה שהעובדים לא בדיוק עוקבים באופן תדיר אחרי הזכויות שלהם וגם אם כן, הרבה פעמים מחשש שיפוטרו הם מעדיפים לא להתלונן, אז הם פוגעים בזכויות שלהם.

עו"ד דיני עבודה חיפה או כל אזור אחר כמו שציינו, ידע לבחון את התלושים השונים ולהגיע למסקנה מה מגיע לנו ומה באמת קיבלנו.

הרובד השני הוא הרובד של הקשר בין המעסיק לעובד. פעמים רבות מגישים עובדים תביעות בגין התייחסות שלילית, התעללות נפשית, אלימות מילולית או דברים אחרים שמוכיחים שהמעסיק נהג עמהם בצורה לא הגונה ולעיתים אף חמורה מכך.

חשוב להבהיר שבמקרים כאלה, אם העובד מתפטר ומוכיח שאכן עבר התעללות נפשית או קיבל יחס שלילי קשה מהמעסיק, הרי שהוא זכאי לפיצויים כאילו פוטר מעבודתו ואף למעלה מכך.

הרובד השלישי זה אם מדובר בפיטורים שלא כדין, למשל במקרים בהם מפוטר עובד כי חשף שחיתויות או כי החליט שלא לעשות דבר לא מוסרי לפי בקשת מעסיקו ועוד.

כל המקרים הנ"ל ומקרים אחרים נידונים על ידי בית דין לענייני עבודה אשר מחליטים האם העובד צודק ואם כן איזה פיצוי מגיע לו או שמא המעסיק צודק.