החלפת גוף חימום בדוד

מדליקים את הדוד ומחכים זמן רב למים חמים?

קיימת סיבה עיקרית שגורמת לכך והיא האבנית שקיימת אצלנו בתשתית המים.

בתוך הדוד קיימת מערכת חשמל, מערכת זו מורכבת מגוף חימום, תרמוסטט ושרוול פלסטיק ארוך המכסה את גוף החימום.

תפקידו של גוף החימום הוא כמובן לחמם את המים כמה שיותר מהר, תפקידו של התרמוסטט הוא לווסת את טמפרטורת המים שמתחממים בתוך הדוד ותפקידו של שרוול הפלסטיק שעוטף את גוף החימום הוא להאיץ את חימום המים בעזרת מבנהו הייחודי.

במהלך הזמן נוצרת אבנית סביב גוף החימום ולאט לאט מכסה אותו האבנית ומונעת ממנו לעבוד בצורה תקינה מה שגורם בהדרגה להתחממות איטית של המים.

ככל שגוף החימום מתכסה ביותר אבנית כך המים יתחממו יותר לאט מה שיגרום לנו להמתין זמן רב למים חמים ויותר מכך, תשלום חשבון החשמל שלנו יהיה גבוה יותר עקב עבודתו הממושכת של הדוד.

החלפת גוף חימום בדוד
גוף חימום ישן מלא אבן

הצילו – אין מים חמים, מה עושים?

במצב זה יש להזמין חשמלאי מוסמך לצורך ביצוע החלפת גוף חימום בדוד או בעצם החלפת כל המאיץ ( פלאנג' ), לצורך החלפת מאיץ נצטרך לרוקן את כל הדוד ממים מה שגורם על הדרך לכל האבנית לצאת מהדוד.

לאחר שהדוד התרוקן לגמרי ממים נרכיב מאיץ חדש, מאיץ הכולל גוף חימום ותרמוסטט חדשים לגמרי ולאחר מכן הבטחה שלי – תוך 20 דקות תתחילו להרגיש את המים מתחממים.

מדליקים את הדוד ויש קצר בכל הבית

תופעה נוספת שנגרמת עקב גוף חימום לקוי בדוד הוא קצר חשמלי, בעת הדלקת הדוד יורד מפסק הפחת הראשי בלוח ומנתק את החשמל בכל הבית.

תופעה זו נגרמת בדרך כלל לאחר שגוף החימום בדוד מכוסה כולו באבנית, האבנית חוסמת את גוף החימום עד שהוא מתחמם ופשוט נשרף.


גם במקרה זה יש צורך לבצע החלפת גוף חימום בדוד באופן מיידי על מנת להימנע מקצר החשמל ויותר מכך שתהיה לנו את האפשרות להתקלח במים חמים.

כדאי שתדעו
מומלץ לבצע החלפת מאיץ אחת לשנתיים, כך תוכלו לשמור על תקינות הדוד לאורך זמן, תהנו תמיד ממים חמים במהירות והכי חשוב תשלמו פחות בחשבון החשמל.

תיקון דודים מבצעים בדרך כלל בעלי מקצוע מומלצים בתחום הדודים אך התעסקות עם מאיץ חשמל מחייבת הזמנת חשמלאים מוסמכים!

מומלץ לבצע החלפה של המאיץ לפני תחילתו של החורף!

אולי יעניין אותך