הדברת נמלים

אחת מהחרקים הכי נפוצים היא הנמלה. את הנמלים אפשר למצוא כמעט בכל מקום: בחצר, בבית חד קומתי ואפילו בקומות הגבוהות במגדלי מגורים.

על אף שהנמלים אינן נראות מזיקות או מסוכנות, לבני האדם, הן מהוות מטרד גדול. עקב כך הדברת נמלים הינה חשובה מאוד. במאמר זה אכתוב על אורחות החיים של הנמלה וסביבת המחיה שלה ואסביר כיצד ניתן להביא לפתרון בעיה נפוצה זו במספר שיטות.

בישראל ישנם מעל 180 סוגי נמלים. הנמלה נחשבת לחרק חברותי שחי בקבוצות עצומות בקיני נמלים. במרכז הקן יושבת המלכה והיא הציר המרכזי שסביבו נעה כל פעילות הנמלים. תפקידה של המלכה הינו הטלת ביצים וחלק גדול מהנמלים מתפקדות כפועלות והמטרה שלהן היא לצאת מהקן וללקט את המזון בשביל הנמלים האחרות בקן. אלו הן הנמלים אשר אנו רואים בסביבתנו.

הנמלים הם חרקים אשר פעילים כל השנה, בייחוד בתום הקיץ ובראשית האביב כשהן צריכות ללקט מזון לחורף. בתקופת האביב, דואגות הנמלים להתפתחותה של המושבה שלהן.

מעבר לבעיה האסתטית בהימצאות הנמלים בסביבתנו ישנה בעיה נוספת: הנמלים מהוות מקור להעברה של חיידקים ונגיפים מבעלי חיים ומצמחים אשר נמצאים בסביבתנו. על כן יש לבצע הדברה באופן שוטף כל השנה.

הדברת נמלים צריכה להתבצע בשני מישורים:
1. ניקיון ואטימה

עליכם לשמור על הניקיון של הבית והחצר ולוודא שאין מזון שעלול להזינן.
עליכם למצוא את המקומות שמהן הנמלים עלולות להיכנס ולאטום אותם.

2. הדברה
הדברה ישירה – מתבצעת על ידי ריסוס על הנמלים והיכן שהן מסתובבות.
הדברה עקיפה – בגלל שקן הנמלים נמצא תמיד מתחת לפני השטח או בתוך הקירות, לא נצליח בהדברה ישירה להדביר את כל הנמלים.

לכן קיימת ההדברה העקיפה שבאמצעותה אנו מפזרים גרגירים של חומר רעיל בשם בורון אשר נראה כמזון והן מתפתות ולוקחות אותו לתוך הקן. בתוך הקן הנמלים יושבות על ארוחה דשנה שלמעשה משמידה אותן.

אם אינכם מעוניינים בשימוש בחומרים כימיים ישנן מספר אופציות שבהן תוכלו להשתמש. מדובר בשימוש בחומרים אשר נמצאים כמעט בכל בית ובהם תיעזרו כדי להדביר את הנמלים.

האופציה הראשונה היא לייצר תרסיס שמורכב מ50% מים ו50% חומץ. את התרסיס יש לרסס על הנתיב של הנמלים אותם אתם מאתרים.

האופציה השנייה היא לפזר אבקת צ'ילי באזורים שבהם איתרתם שיירה של נמלים. האבקה של הצ'ילי היא פיתיון. הנמלה תיקח אותה לקן ושאר הנמלים יאכלו ממנה וימותו בהמשך.

האופציה השלישית היא לשפוך מים רותחים לתוך קן הנמלים ובכך לחסל אותם.