דגשים להצעת מחיר

איך מקבלים הצעת מחיר לעבודה בדרך הטובה ביותר?

ברגע שאתם זקוקים לבעל מקצוע, זה ממש לא משנה אם העבודה היא קטנה או בהיקף גדול יותר אתם זקוקים להצעת מחיר מסודרת.

ישנם מקרים בהם לקוחות שומעים מבעל המקצוע מחיר מסוים ובפועל המחיר הסופי הוא גבוה יותר ממה שסוכם,

במקרים של עבודות או תקלות קטנות ההפרש הוא לא גבוה אך בעבודות בהיקף רחב יותר ההפרש יכול להגיע לסכומים גבוהים בהרבה יותר ממה שסוכם.

בחירת בעל מקצוע

איך ניתן לוודא שלא נשלם הרבה יותר בסיום העבודה?

כמה שאלות פשוטות יבטיחו לכם מחיר קבוע וידוע מראש ללא הפתעות מיותרות:

בררו שבעל המקצוע עובד קרוב לאזור מגוריכם – לפעמים קיימת תוספת במחיר עקב נסיעה ממושכת לבית לקוח, אין מה לעשות כיום מחיר הדלק הוא מרכיב חשוב המשפיע על המחיר. ככל שאדם יהיה יותר קרוב אליכם הוא יגבה לכם פחות על העבודה.

תארו את התקלה עד כמה שניתן

בכדי למנוע תוספות לא צפויות ספרו לבעל המקצוע בדיוק מהי התקלה או אם קיימים מכשולים שעלולים לעכב את התיקון, כך ידע אדם מראש לקראת מה הוא הולך והמחיר יקבע בהתאם.

בררו אם המחיר כולל מע"מ

ישנן עבודות שתוספת מע"מ היא תוספת משמעותית למחיר, לעיתים נאמר ללקוחות מחיר מסוים אך המחיר הוא אינו כולל מע"מ, לא כל בעלי המקצוע מזכירים זאת במהלך השיחה. דאגו לברר פרט זה כך לא תופתעו בסופה של העבודה.

אמרו מראש על חלקים מסוימים שדרושים

במקרה של עבודה מסוימת הדורשת חלקים שבעל המקצוע צריך לספק אמרו זאת מראש, לעיתים חלקים מסוימים מהווים חלק לא קטן מהתשלום הסופי. כך ידע בדיוק בעל המקצוע מה הוא צריך להביא וייעשה חישוב מדויק הכולל גם את עלות ביצוע העבודה וגם החלקים הדרושים.

חשוב לציין:

אם תקפידו על כללים חשובים אלה תמנעו מצבים והפתעות לא נעימות ברגע התשלום הסופי אך לעולם אין לדעת ממש במדויק אם לא יהיה תשלום נוסף.

לעיתים מחוסר ידע מקצועי של לקוחות הנתקלים בתקלות שונות אין הם יכולים לדעת בדיוק במה כרוך התיקון אך במקרה שמדובר בבעלי מקצוע אמינים ומקצועיים הם ידעו ויגידו לכם זאת מראש.

בכל אופן רצוי תמיד לברר עם כמה בעלי מקצוע בתחום לגביי תקלות או עבודות, כיום השוק פרוץ ויכול להיות מצב שתקבלו הצעת מחיר מסוימת מבעל מקצוע ספציפי ומאדם אחר תקבלו הצעת מחיר שונה.

תמיד רצוי לבדוק בכמה מקומות לפני שמזמינים מישהו אלינו לבית לתיקון תקלה או ביצוע עבודה כלשהי.