גילוי נזילות

בדומה לכל מכשיר חשמלי אחר, גם מערכות דוד חשמל עלולות לסבול מתקלות כאלו ואחרות. בשורות שלפניכם ריכזנו עבורכם מידע מקצועי אודות מספר תקלות נפוצות העלולות לצוף ולהופיע במערכות דודי החשמל המותקנות בבתיכם.

אחת מהתקלות הנפוצות ביותר במערכות דודי החשמל היא תקלה בגוף החימום. כידוע, כל דוד חשמל כולל בתוכו גוף חימום שתפקידו להמיר את האנרגיה החשמלית (בעת הדלקת הדוד) לחום ובכך לספק לכם מים חמים ונעימים לרחצה.

כאשר גוף החימום מתקלקל, לא ניתן להמיר את האנרגיה החשמלית לחום, ואין זה  משנה כמה זמן תשאירו את הדוד דולק.

תקלה בגוף החימום נובעת בין היתר מהצטברות של אבנית מתוך הדוד, ואת התקלה ניתן לתקן באמצעות החלפת גוף החימום הישן בחדש.

במהלך ביצוע ההחלפה, חשוב ומומלץ לנקות את פנים חלל הדוד מאבנית ואף לדאוג להחלפתו של ה-פלאנג', אותה צלחת עגולה הממוקמת בפתח הדוד ואליה מחובר גוף החימום.

תקלה נפוצה נוספת במערכות דוד חשמל היא תקלה בתרמוסטט האחראי על שליטה בטמפרטורת המים.

כאשר התרמוסטט, המהווה חלק בלתי נפרד מכל דוד חשמל, איננו עובד כראוי, עליכם להחליפו באופן מיידי, וזאת על מנת למנוע מקרים של קצרים חשמליים בעת הפעלת הדוד.

החלפת תרמוסטט הינה פעולה אותה מומלץ לבצע אחת למספר שנים, וזאת בהתאם להיקף השימוש שלכם במערכת דוד החשמל.

התרמוסטט נוטה להתקלקל כתוצאה משימוש מוגבר בדוד, מפגיעה חיצונית בו (התרמוסטט בניגוד לגוף החימום ממוקם מחוץ לדוד).

נזילת מים כמקור לתקלות חוזרות ונשנות במערכת הדוד

נזילת מים מהדוד עלולה במקרים מסוימים לגרום לקצר ולכן חשוב לבצע פעולת גילוי נזילות מעת לעת.

נזילת המים יכולה להתרחש ממספר סיבות שונות כגון: אטימה לקויה של צלחת הפלאנג', ברגים חלודים ועוד.

במקרים בהם נזילת המים מתרחשת מגוף הדוד ואיננה קשורה לאטימה לקויה, זה סימן לכך שהדוד המותקן בביתכם הינו דוד ישן שיש להחליפו.

מתקיני דוודים המספקים לכם שירותי התקנת דוד חשמל ושמש, הינם אנשי המקצוע העומדים לרשותכם לצרכי אבחון ותיקון התקלות השונות העלולות להופיע במערכות הדוד.

לצורך בחירה באחד מאנשי המקצוע המובילים בתחום, אנו ממליצים לכם לבחון היטב את הניסיון המקצועי העומד לרשותו, את היקף שירותי התיקון המוצעים על ידו ואת עלויות השירות המוצע על ידו.

כמו כן, אנו ממליצים לכם לקבל המלצות אישיות על נותן השירות מקרב לקוחותיו בעבר או מקרב מקורבים אליכם שכבר שכרו את שירותיו בעבר.