איטום מרתף מקצועי

איטום מרתף הוא תהליך מורכב שדורש ידע ומקצוענות ברמה גבוהה במיוחד. אחד הדברים החשובים ביותר בתהליך הבניה של מבנה חדש הוא ביצוע של איטום מרתף איכותי ומקצועי שיעזור להגן למעשה על המבנה כולו.

המרתף או אזור רגיש במיוחד במבנה. העובדה שהוא נמצא מתחת לאדמה מעמידה אותו בתנאים לא פשוטים- ללא יכולת אוורור ועם חשיפה ללחות ורטיבות גבוהות במיוחד מהאדמה המקיפה אותו.

איטום מרתף לא מוצלח עלול לגרום לנזקים חמורים במבנה כולו- חדירת רטיבות לקירות, הצטברות של עובש וטחב, סדקים במבנה, היווצרות של חלודה ועוד. הטיפול בנזקים שנגרמים כתוצאה מאיטום מרתף לקוי הוא מסובך ובעל עלויות גבוהות במיוחד ולכן ההקפדה על איטום מרתף איכותי מההתחלה חשוב מאוד לעתידו של המבנה.

גם לאחר סיום הבניה, חשוב לבצע בדיקות תקופתיות של מצבו של איטום המבנה בכלל והמרתף בפרט, על מנת להצליח לזהות בעיות בשלבים מוקדמים ובכך למזער נזקים עתידיים. עבור איטום מרתף ישנן שיטות עבודה שונות וחומרי איטום מיוחדים ולכן חשוב לשכור את שירותיו של איש מקצוע שמתמחה באיטום מתחת לפני הקרקע.

איטום מרתף מבפנים ומבחוץ

איטום מרתף יכול להתבצע מבפנים ומבחוץ, תלוי בשלב הבניה ובמצב האיטום.
איטום מרתף חיצוני מתבצע כבר בשלבים הראשונים של הבניה והוא נוגע לכל האזורים שבאים במגע עם האדמה, זאת אומרת הרצפה והקירות של המרתף.

המטרה המרכזית של איטום מרתף חיצוני הוא מניעת חדירה של רטיבות ולחות לתוך המרתף. התהליך מתבצע באמצעות שימוש בחומרי איטום שונים לאזורים שונים- יריעות ביטומניות לאיטום הרצפה, משחות ביטומניות לאיטום הקירות, יריעות עיטוף לקירות החיצוניים ועוד.

לפני איטום מרתף חשוב לבצע הכנה מוקפדת של השטח- יש לדאוג למשטחים יבשים וישרים, מילוי חורים בקירות וברצפה תוך הקפדה יתרה על אזורי החיבור ביניהם ועוד.

איטום פנימי של מרתף מתבצע רק בנוסף לאיטום החיצוני, בעיקר כאשר מתגלים ליקויים באיטום החיצוני אך לא ניתן להגיע לקירות מבחוץ.

כאשר מתגלה רטיבות באזור המרתף חשוב מאוד לאתר כמה שיותר מהר את מקור הבעיה ולבצע את עבודות התיקון.

לקראת איטום מרתף פנימי ישנה עבודת הכנה שחשוב להקפיד על כל שלביה- פירוק הריצוף, נקיון יסודי של האזור המבוטן, טיפול בחלודה, מילוי חורים בקירות, טיפול בסדקים באמצעות חומרי איטום צמנטיים ולבסוף החלקת הבטון ויישורו.

מספר ימים לאחר מכן ניתן להתחיל בעבודת האיטום עצמה, הכוללת הרטבה של האזור כולו ויצירת ציפויי איטום על בסיס חומרים צמנטיים במספר שכבות בהתאם לצורך. בסיום העבודות,  ניתן להניח מחדש את הריצוף ולצבוע את הקירות.